16 juni 2009

Försöker se det positiva...

...i det negativa. Ja så har jag skrivit som beskrivning på mig men jag tror snart jag får ta bort det. Just nu ser jag bara negativt men om jag tänker till kanske kanske jag kan hitta något som är positivt...gräva...gräva...titta...gräver mera...hmm jo men jag får ju lön inte så stor men jag får en lön varje månad fast jag bara sitt av min tid, rensar lite mail och blir irriterad :D .

Jag ser ju inte vitsen med det hela då jag inte gör någon nytta. Jag har gjort det jag ska göra, jag har förberett för att det jag kan förbereda och nu bara väntar på att produkter och personal ska komma in.

Företaget gnäller på att dom inte har pengar att anställa folk. Med min, dåliga lön för att vara västerlänning, så skulle dom kunna anställa 4.5 indier på HELTID. Jag går ändå bara deltid och då får dom en bra lön.
Men det är som vanligt dom anställer liksom åt fel håll på nått vis, tar in folk som inte behövs just nu. Har t.ex en som ska vara i kundtjänsten som inte har något att göra, 2 städerskor, 2 i receptionen, 1 office boy, 2 chaufförer, 1 personal chef som inte gör ett smack utan surfar å med hans lön skulle dom kunna ta in 25 indier på heltid, fast nu behöver vi ju inte dom än men i alla fall. Dom hade kunnat spara dom här pengarna tills alla de här indierna behövs på kundtjänsten :)
Även en som sitter på ekonomiavdelningen och i princip också bara surfar. Han vet inget kan inget men han får fin lön.

Dvs jag har inte tillräckligt hög position för att få en fin lön och bara sitta och surfa hmmm :P

Det va lite gnäll igen då men sidan heter ju inte Gnälliga Janell för att jag INTE ska gnäll :D

Inga kommentarer: