16 april 2009

Uppsägning

Jag har börjat jobba och det var ingen höjdare precis. Tja det var väldigt roligt ett tag och det är jätte roligt med arbetskompisarna MEN...

Det finns inga papper på om företagets policy eller vad det är som gäller vid sjukdom, vid semester osv.

Jag gjorde en presentation av mig själv och skicka ut på mail då jag hade fått höra att vissa trodde jag satt på jobbet för att låna datorn och för att jag var less på att vara hemma.
Jag blev inte kallade till möten som jag skulle vara med på, jag fick inte den information som jag skulle ha osv.

När jag hade skickat ut min presentation så fick jag på skallen att något sånt får man inte göra... jamen hallå hur ska jag veta det. Ingen annan vet det heller. Företaget är inte stort så det hade gått snabbt att ropa ihop folket och tala om att jag jobbar där och att jag ska bla bla bla.

En som blev anställd efter mig gick dom runt med och tala om vem han var, vad han skulle göra osv. Det är skillnad på folk o folk. Bara för att dom vet vem jag är så vet dom ju för 17 inte varför jag är där.

Sedan går det några dagar. Jag hade haft ett möte och lärt säljarna en produkt och gjort en enkel manual till dom för att dom skulle kunna lära sig step by step. Tro att det va bra??? NÄ jag fick en sån jäkla utskällning så jag var inte värt ett jäkla dugg. INTE ansikte mot ansikte och inte kolla VARFÖR jag fick det via mail.

Då bestämde vi oss för att jag slutar. Dom kan ta allt och stoppa upp. Bara för att jag gör mitt jobb + andras jobb ska jag inte få skit för det.

Kommer till kontoret och säger upp mig efter en lugn helg hemma. Fick ursäkter och dom ville verkligen att jag ska vara kvar osv osv. Jag gick hem efter halva dagen och var hemma i ett par dagar för att tänka över det lite och kom fram till att jag går ner till 75% och se om saker och ting blir bättre.
Min man tyckte att jag absolut skulle sluta men jag känner lite att jag kan "suga" ur lite pengar först.

Jag kan inte påstå att jag har roligt då jag har redan för länge sedan gjort alla förberedelser för att ta emot anställda men jag får inga anställda än...

Ibland undra jag vad dom tänker med i det här företaget. Ja ja jag får en lön i alla fall som vi kan leva på så lägger vi min mans på hög så kan vi leva lyckliga i alla våra dagar då vi beslutar oss för att sluta.

Inga kommentarer: