03 februari 2009

Vänner???

Vänner har jag i Sverige men det hjälper ju inte här.

För mig är en vän en som man kan prata med och man känner liksom en gemenskap med utan egentligen behöva säga något.

Trodde i mitt enfald att vänner skulle jag nog kunna skaffa mig här, kanske är jag för kräsen då det gäller vänner men känner man inte den där gemenskapen eller man känner att dom är vän för att man har pengar och kan bjuda dom på saker då känner jag att det är inget jag vill ha.

Tjejerna på kontoret provade jag med men där var det att dom tyckte det är roligt att jag har fest så dom kan komma och dricka sprit gratis. När jag hörde att dom brukade ha tjejmiddag med film så sa jag att om det va okej så hänger jag gärna med på det. Har inte hört ett ord och jag vet att dom både har haft fester med sprit och middagar och filmkvällar men inte en fråga om jag vill komma. Däremot har dom frågat om inte jag ska ha fest snart... Varför det?

Sedan är det de andra "fruarna" på kontoret. En var totalt meningslöst att försöka prata med, antingen sov hon eller så orka hon inte fast mest är att hon förstår inte engelska och inte svenska heller. Kul....NOT. Eller så bor dom på tok för långt bort.

Nä det är väl bäst att hålla sig till cybervärlden och mailen, de roliga kedjebreven som kommer lite då och då.

Kanske någon tänker, men börja jobba då. Då träffar du ju folk i alla fall. MEN jag vill inte träffa folk varje dag. Jag är görigt less på att måste visa upp ett glatt jag varje dag vare sig man är glad eller inte och MÅSTA prata med folk varje dag.
Höga krav kanske men har man jobbat med att prata och ta hand om människor över halva livet blir i alla fall himla less.

Vänner kräver inte att man ska var där jämt och prata med dom jämt men finns tillgänglig och man själv finns tillgänglig för dom förstås.

Ska ta och kolla om det kommit något roligt mail, sedan drar jag täcket över huvudet eller ska jag städa. Den trogna vännen dammsugaren, utom då den är full för då vill den inget förren man gett den en tom påse.

1 kommentar:

Tjattrin sa...

Stumpan! Tänk jag förstår precis vad du menar...man behöver inte bo i Dubai för att känna som du -lovar! Så visst är det tur att vi har våra datorer, här bakom tangenterna finns en av dina vänner...bara så du vet! =)

//Kram C